Je hebt me misschien al vaker gehoord over het MEER LEF advies.
Wellicht is het fijn om eens te lezen hoe zo’n afspraak gaat en wat het resultaat is.
Onlangs gaf ik een MEER LEF advies van 2 uur aan een mannelijke klant. En, het werd een hele efficiënte afspraak waarin tijd was voor meer dan alleen interieuradvies, zoals gebruikelijk het geval is. Lees maar…
Deze klant verhuist binnenkort naar een nieuw huis, een appartement, en heeft een aantal nieuwe meubels nodig voor de woonkamer; voor de zithoek en voor de eethoek. Een paar meubels gaan mee, zoals de bank.
Wat voorbereiding oplevert
Ter voorbereiding vraag ik mijn klanten mij een paar dingen aan te leveren. Zo ken ik voordat ik ze in het echt heb ontmoet, hun smaken en hun wensen voldoende om ze goed passend interieur advies te geven.
Dit is altijd super waardevol, want ik kom dus niet blanco bij mensen aan maar geef direct advies wat, zo blijkt, helemaal bij jou of jullie past.
Wanneer is deze 2 uur advies voldoende?
In veel gevallen is een advies van 2 uur voldoende. Vaak is de basis van de woonkamer dan al goed. Ik vertel mijn klanten welke stappen ze moeten nemen en wat ze kunnen kopen of veranderen om de sfeer te krijgen die ze zo graag willen. Dat kan al zijn door het verplaatsen van een meubel. Of door verlichting op de juiste plaatsen, en welk soort verlichting.
En, kleur is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel. Ze krijgen de exacte verfkleuren. Vaak adviseer ik krijtverf omdat dit zoveel meer sfeer geeft. En verder krijgen ze eventueel linkjes naar een vloerkleed, een lamp, een fauteuil.
Deze klant is na de afspraak voldoende geholpen, zodat ze zelf verder kunnen nu ze weten welke stappen ze moeten zetten, om het helemaal naar hun zin te maken.
Klanten die ontzorgd willen worden
Andere klanten kiezen ervoor ontzorgd te worden en het goed en daarmee snel aan te pakken. Omdat ze geen tijd, geen zin of er geen verstand van hebben. En wél willen dat de woonkamer, waar ze elke dag uren in zijn, helemaal naar hun zin is voor de komende jaren.
Ze zien in dat één keer geld en wat tijd investeren je inderdaad voor jaren die fijne woonkamer oplevert. En het veel geld(miskopen) scheelt en tijd oplevert. Want anders: weer naar de woonwinkel, weer erover nadenken, past het nou wel of niet. ‘Wat vind jij?’.
Met deze klanten ga ik na het MEER LEF advies in een volgende afspraak winkelen voor meubels en/ of accessoires.
Een nieuw huis
Voor een nieuw huis is 2 uur advies meestal niet voldoende. Daarom was met deze klant al afgesproken dat ik mee zou gaan om de meubels te kopen. Vaak wordt dat een andere dag omdat 2 uur interieuradvies wel nodig is en het ook intensief is om alles goed te bespreken.
Dit was een hele efficiënte afspraak: 2 uur interieuradvies inclusief woonwinkelen!
Dat ging dus sneller bij deze afspraak! Door de voorbereiding hadden we alles zo vlot besproken dat we zelfs nog naar een woonwinkel zijn gegaan en een paar prachtige meubels definitief hebben gekozen! De klant was aangenaam verrast dat het zo vlot ging. Superfijn en heel nuttig zo’n efficiënte afspraak. Zo zie je wat je binnen 2 á 3 uur kunt bereiken!
Binnenkort gaan we op pad voor de overige meubels en de verlichting. De belangrijkste meubels hebben we al, dus dit zal ook wel vlot gaan.
Dit doen we op het laatst in het huis zelf
Zodra mijn klant de sleutel heeft van het nieuwe huis kunnen de concrete beslissingen gemaakt worden die alleen terplekke goed kunnen worden bekeken en besloten: verfkleuren, behang, en gordijnen. Dus de totale combinatie.
Alleen het MEER LEF advies is al heel waardevol. Maar deze uitgebreide afspraak met woonwinkelen geeft uiteraard een veel beter en ook een veel sneller resultaat, dan dat je zelf op pad gaat en definitieve beslissingen moet nemen. En, misschien herken je dit? Hoe vaak wordt het uitgesteld om hiermee bezig te zijn? Bovendien heb je zelf meer kans hebt op miskopen.
Misschien maakt je hart nu een sprongetje en denk je ook: ‘dat wil ik ook wel; snel en goed mijn woonkamer zoals ik het wil. En… klaar zijn met de beslissingen.’
Aarzel niet en mail me of stel me je vraag. Ik help je graag!
Veel liefs,
Carolien